"Γνώσεσθε τὴν ἀλήθειαν καὶ ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς" (Κατά Ιωάννη 8,32).

Τετάρτη 25 Μαΐου 2016

"ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΕΙΣ ΚΙ ΕΓΩ ΕΓΓΥΩΜΑΙ ΓΙΑ ΣΕΝΑ - Ο ΣΤΑΡΕΤΣ ΠΑΡΘΕΝΙΟΣ ΤΗΣ ΛΑΒΡΑΣ ΤΟΥ ΚΙΕΒΟΥ


Ενώ επρόκειτο να τον χειροτονήσουν Πρεσβύτερο, δεν είχε καμία προειδοποίηση. Ένα όραμα όμως που είδε τη νύχτα, τον προετοίμασε για το μεγάλο γεγονός.

"Έμπαινα, όπως το διηγείται ο ίδιος, στο Ιερό της "Μεγάλης Εκκλησίας". Μπροστά στεκόταν ένας Αρχιερεύς, ντυμένος όλη του την αρχιερατική στολή. Μου ήταν άγνωστος. Δεξιά του ήταν κάποια γυναίκα ντυμένη βασιλική στολή. Πάνω στην αγία Τράπεζα ακτινοβολούσε με δυνατή λάμψη το άγιο Ευαγγέλιο.

Ο άγιος Αρχιερεύς με κοίταξε και μου είπε :  - Παφνούτιε (ο Στάρετς Παρθένιος), πάρε το Ευαγγέλιο και λειτούργησε. Εγώ, έκθαμβος στο φως που ξεχυνόταν από το ιερό Ευαγγέλιο, αποκρίθηκα : - Άγιε Δέσποτα, διστάζω και να πλησιάσω ακόμη στην αγία Τράπεζα. Πώς να τολμήσω να αγγίσω το Ευαγγέλιο ;

Τότε, επενέβη η παρισταμένη Βασίλισσα και με γλυκύτατη φωνή μου λέει : - Παφνούτιε, να το πάρεις, κι εγώ εγγυώμαι για σένα. - Εάν εσύ Δέσποινα εγγυάσαι, (αντελήφθηκα πως ήταν η αγία Παρθένος), είμαι έτοιμος για όλα. Ας γίνει το θέλημά σου, είπα.

Λέγοντας αυτά πλησίασα προς την αγία Τράπεζα και ο άγιος Αρχιερεύς μου έδωσε το Ευαγγέλιο. Μόλις το έπιασα, ξύπνησα.

Την στιγμή αυτή με φώναζαν. Ο εκκλησιάρχης με πληροφόρησε πως ο Σεβασμιώτατος Ευγένιος παρήγγειλε να ετοιμασθώ για να λειτουργήσω στην "Μεγάλη Εκκλησία". Θα λειτουργούσε κι ο ίδιος και - κάτι που καθόλου δεν περίμενα - θα με χειροτονούσε Πρεσβύτερο, παρ΄ όλο που δεν ήμουν προετοιμασμένος για ένα τέτοιο γεγονός".

Η ημερομηνία που χειροτονήθηκε ήταν η 26η Δεκεμβρίου του 1830.

ΠΗΓΗ : Ο ΣΤΑΡΕΤΣ ΠΑΡΘΕΝΙΟΣ, εκδ. Αδελφότητος "Ο ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΣ", σελ. 37 κ.ε.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου