"Γνώσεσθε τὴν ἀλήθειαν καὶ ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς" (Κατά Ιωάννη 8,32).

Τετάρτη 15 Ιουνίου 2016

ΤΣΕΧΟΣ ΚΛΗΡΙΚΟΣ : "ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ" - ΟΣΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ Ο ΚΑΥΣΟΚΑΛΥΒΙΤΗΣ


Ο Γέροντας Πορφύριος είχε όλα τα φανερά χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος που μας αποδεικνύουν τη συνέχεια της ορθόδοξης παράδοσης. Η Ορθοδοξία στηρίζεται στην παρουσία του Αγίου Πνεύματος [...]

Ο Γέρων Πορφύριος απέδειξε την ενέργεια της παράδοσης και ότι τα χαρίσματα δεν είναι ενέργειες του Θεού στη διάρκεια των αποστολικών μόνο χρόνων, όπως νομίζουν διάφοροι αιρετικοί, αλλά αποτελούν μόνιμη ζωή, μόνιμη κίνηση, μέσα στην ορθόδοξη παράδοση και διαχρονία.

Θα καταθέσω (πρωτοπρ. π. Γεώργιος Μεταλληνός) τρία παραδείγματα που αποδεικνύουν όσα λέω και αρχή η περίπτωση ενός Τσέχου κληρικού. Όταν ήρθε στην Ελλάδα είχε δύο βασικά προβλήματα. Ένα προσωπικό και ένα εκκλησιαστικό. Μιλούσε μόνο γερμανικά και μου ζήτησε να τον συνοδεύσω στον π. Πορφύριο. Για λόγους διακριτικότητας, έστειλα έναν φοιτητή μου Γερμανό να τον συνοδεύσει.

Μετά τους χαιρετισμούς, ο Γέρων Πορφύριος του πιάνει το χέρι και του λέει : "Πάτερ μου, έχετε δύο προβλήματα που σας βασανίζουν". Στη συνέχεια του μιλούσε Ελληνικά και μετέφραζε ο φοιτητής. Όταν γύρισε στη Τσεχία ο κληρικός μου έγραψε :

"Ένιωσα αμέσως τις κλειδώσεις των ποδιών μου να λύνονται και νά ήμουν έτοιμος να γονατίσω, γιατί για πρώτη φορά κατάλαβα τί σημαίνει η Ορθοδοξία".

ΠΗΓΗ : "ΠΡΩΤΑΤΟΝ",  ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2009, αριθ. 116, σελ. 320.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου